یک میلیاردمین گوشی موبایل نوکیا به فروش رسید

یک میلیاردمین گوشی موبایل نوکیا به فروش رسید

سرویس خبر ماهنامه شبکه
دوشنبه 11 مهر 1384


در اوایل تابستان گذشته، نوکیا یک میلیاردمین گوشی خود را که از نوع گوشیهای Nokia 1100 بود در کشور نیجریه به فروش رساند.


 با توجه به گسترش تعداد گوشی های جذاب و مقرون به صرفه جهت ارائه به مصرف کنندگان بازارهای در حال توسعه، نوکیا گوشی Nokia 2652 را معرفی کرد. مدل تاشو، جذاب و کارآی Nokia 2652، که بر اساس مدل موفق Nokia 2650 طراحی شده است دارای دو طرح ظاهری جدید برای انتخاب مصرف کنندگان می باشد: طرح ‘Cell’ با صفحه کلید خاکستری تیره و طرح‘Fleur’  با صفحه کلید سفید صدفی. قرار است این گوشی در اکتبر ۲۰۰۵ با قیمتی حدود ۱۰۰ یورو،  بدون محاسبه مالیات و یارانه، به بازار عرضه شود. Nokia 2652 در اروپا، خاورمیانه، آفریقا و حوزه چین کبیر موجود خواهد بود.

اشتراک موبایل به ۲ میلیارد نفر رسید

در حالی که سقف اشتراک موبایل هم اکنون به مرز دو میلیارد مشترک در سطح جهان رسیده است، نوکیا امکانات بهره برداری نشده زیادی را در نظر دارد و به ایجاد رشد در بازارهای در حال توسعه مانند برزیل، روسیه، هند، چین و کشورهای قاره آفریقا متعهد است. هدف اصلی در این بازارها، دسترسی مشترکین به ارتباطات موبایل با قیمت مناسب و ارزان می باشد.

کای اویستامو، معاون ارشد بخش گوشی های موبایل نوکیا می گوید: "ما با اپراتورها همکاری می کنیم تا بتوانیم گوشی های مقرون به صرفه تر و راههایی برای کاهش مخارج کلی مالکیت و استفاده از خدمات موبایل ارائه دهیم.
"نوکیا اولین تولید کننده ای بود که بر گستره وسیع محصولات و راههای شبکه ای در بازارهای در حال توسعه متمرکز شد، و ما کماکان در این بازارها به معرفی گوشی های جذاب و مقرون به صرفه با ویژگیهای مطرح و راههای شبکه ای مبتکرانه برای دستیابی به نیازهای ارتباطی مصرف کنندگان متعهدیم."

اویستامو اضافه می کند: "همچنین برای ما خیلی مهم است که با سازمان های دولتی همکاری نزدیکی داشته باشیم تا بتوانیم بر موانع احتمالی که ما را از حرکت به جلو بازمی دارند، غلبه کنیم. با ترکیب مناسب گوشی های موبایل، راههای شبکه ای، خدمات و قوانین مربوطه، ما از ارتباطات موبایل دورنمایی را در نظر داریم که در آن کاربرها بتوانند به سادگی خدمات موبایل را با سود مناسب و در گستره ای وسیع با قیمتی حدود 5 دلار در ماه به مصرف کنندگان ارائه کنند. وقتی هزینه های موبایل تا این حد کاهش یابند، ما می توانیم صعود رشد سریع در بازارهای تازه توسعه یافته را پیش بینی کنیم."

فروش یک میلیاردمین گوشی موبایل نوکیا

اویستامو می گوید: ادامه رشد سریع مشترکین موبایل حتی از برآورد دست اندر کاران صنعت موبایل هم فراتر رفته است. از اوایل دهه ۹۰ ما شاهد امکان انتقال صدا به صورت واقعا بی سیم بوده ایم و گوشی های موبایل از یک وسیله صوتی ساده تبدیل به دستگاهی با ویژگی های گوناگون شده اند. در اوایل تابستان گذشته، نوکیا یک میلیاردمین گوشی خود را که از نوع گوشیهای Nokia 1100 بود در کشور نیجریه به فروش رساند.
وی می‌افزاید: این بازارهای در حال توسعه، مثل نیجریه، هستند که رشد ما را، در جهت رسیدن به ۳ میلیارد مشترک تا سال ۲۰۱۰،  نیرو می بخشند.

نوکیا به عنوان پیشرو در صنعت موبایل، از اوایل دهه ۸۰ صدها مدل گوشی موبایل جدید ارائه کرده است. این شرکت از اوایل سال ۱۹۹۰ یعنی زمانی که شبکه های دیجیتالی اولیه به وجود آمدند، تولید کلان گوشی های موبایل را آغاز کرد. نوکیا در سال ۱۹۹۸ اعلام کرد که در تولید گوشی های خود به عدد صدمیلیون رسیده است، و به این ترتیب بزرگترین تولید کننده موبایل در دنیا شد. در سال ۲۰۰۴ نوکیا پیشروی مسلم محصولات موبایل با میزان تولید ۲۰۷ میلیون دستگاه در سال بود.

     
 منبع:http://www.shabakeh-mag.com/Articles/Show.aspx?n=1001480
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد